Ostoskori: (0)

Feedback for Turvallisuus matkailuyrityksessä: yleiset riskitekijät

Olin viime vuonna kahdessa varsin tasokkaassa hotelliravintolassa töissä. Toisessa järjestettiin kaikille kausityöntekijöille yhteinen perehdytysilta, jossa käytiin läpi yhtiön toimintatavat, tilat, avainhenkilöt. Saimme 30-sivuisen ohjekirjan, talon kartan ym. ja jokaista kesätyöntekijää vannotettiin lataamaan 112-appi puhelimeensa, koska mahdollisessa hätätilanteessa se työpaikan osoite ei tule ihan niin selkärangasta, kuin vaikkapa kotiosoite. 

Toisessa, huomattavasti suuremmassa talossa, johon minut pestattiin vakituiseksi, kokoaikaiseksi työntekijäksi, ei ollut minkäänlaista perehdytystä mihinkään. Invahissi löytyi, mutta sen avaimet eivät. Työtapaturman sattuessa oli mahdollisuus käydä työterveyslääkärillä, mutta firman vakuutusyhtiö oli eri, kuin mitä ilmoitustaululla luki. Kolmen kuukauden aikana minun kanssani ei käyty läpi mitään turvallisuusasioita, ei hätäuloskäyntejä, sammutuspeitteitä tai vaahtosammuttimia, ei varas- tai ryöstöhälyttimiä (joita kuulemma oli työntekijöiden turvana “jossain”)  eikä edes ergonomiaan kiinnitetty sen kummempaa huomiota. Taitoinkin nilkkani heti ensimmäisellä työviikollani, kun tiloissa oli sellaiset vähän vinot portaat, joista ei myöskään varoitettu etukäteen. Näin myös asiakkaiden kompuroivan portaissa. 

Tämä on erittäin hyvä ja tärkeä muistilista. Se olisi sitä myös työnantajien näkökulmasta, mutta hyvä, jos viesti menee perille sitten työntekijöiden välityksellä.

Location: Feedback for Turvallisuus matkailuyrityksessä: yleiset riskitekijät » Feedback for Turvallisuus matkailuyrityksessä: yleiset riskitekijät » Turvallisuus matkailuyrityksessä: yleiset riskitekijät

Olin viime vuonna kahdessa varsin tasokkaassa hotelliravintolassa töissä. Toisessa järjestettiin kaikille kausityöntekijöille yhteinen perehdytysilta, jossa käytiin läpi yhtiön toimintatavat, tilat, avainhenkilöt. Saimme 30-sivuisen ohjekirjan, talon kartan ym. ja jokaista kesätyöntekijää vannotettiin lataamaan 112-appi puhelimeensa, koska mahdollisessa hätätilanteessa se työpaikan osoite ei tule ihan niin selkärangasta, kuin vaikkapa kotiosoite. 

Toisessa, huomattavasti suuremmassa talossa, johon minut pestattiin vakituiseksi, kokoaikaiseksi työntekijäksi, ei ollut minkäänlaista perehdytystä mihinkään. Invahissi löytyi, mutta sen avaimet eivät. Työtapaturman sattuessa oli mahdollisuus käydä työterveyslääkärillä, mutta firman vakuutusyhtiö oli eri, kuin mitä ilmoitustaululla luki. Kolmen kuukauden aikana minun kanssani ei käyty läpi mitään turvallisuusasioita, ei hätäuloskäyntejä, sammutuspeitteitä tai vaahtosammuttimia, ei varas- tai ryöstöhälyttimiä (joita kuulemma oli työntekijöiden turvana “jossain”)  eikä edes ergonomiaan kiinnitetty sen kummempaa huomiota. Taitoinkin nilkkani heti ensimmäisellä työviikollani, kun tiloissa oli sellaiset vähän vinot portaat, joista ei myöskään varoitettu etukäteen. Näin myös asiakkaiden kompuroivan portaissa. 

Tämä on erittäin hyvä ja tärkeä muistilista. Se olisi sitä myös työnantajien näkökulmasta, mutta hyvä, jos viesti menee perille sitten työntekijöiden välityksellä.

  • Actions:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *